Kenapa "Tokey Besar" dadah susah nk ditangkap?
Sebab diorang licik...langsung tak sentuh barang sendiri...
Rekod polis membuktikan:
Tangkapan di makmal berkilo: Majoriti NEGATIF kencing.
Manakala...tangkapan kat pot: Hampir 100% POSITIF kencing. Ni level pusher (penjual jalanan) atau penagih.
Tokey besar sentiasa jaga imej...supaya nampak "clean"... warak & alim
Nak kaburi mata polis. Bagi diorang, penagih tu cuma customer, bukannya member.
Kajian kriminologi...tunjuk punca utama orang mula hisap ganja (cannabis) sebab STRESS.
Bahan THC dalam ganja tu yang 'penipu' otak:
* Tiba-tiba rasa relaks & hepi.
* Muzik biasa rasa sedap teruk.
* Lawak hambar jadi kelakar nak mati.
* Selera makan mendadak naik.
Bunyi macam seronok nak hilangkan stress, tapi itulah perangkapnya.
Stress macam mana pun, carilah jalan keluar yang betul. Jangan terpedaya dengan racun yang penjualnya sendiri tak sudi nak sentuh.
https://www.researchgate.net/publication/373738738_Criminology_Theories_on_the_nexus_between_Drugs_and_Crime


No comments:
Post a Comment